The cha-cha

Klockan åtta i morse samlades hela klassen i orkestersalen och vi hade då tre timmar framför oss med dans. En danslärare ifrån Örebro, som jag själv haft, skulle lära oss lite olika danser bl.a. salsa och cha-cha men även rytmik och sång som seda skulle kombineras med dansen. Och det var så himla roligt, även killarna gillade det. Mycket höftrörelser och pardans. Det var så kul att se Herman, han var helt extas och tyckte det var skitkul. Haha! Jag hade sån träningsverk från igår så jag hade verkligen ont i hela kroppen. Särskilt ifrån nacken och ner över ryggen. Jag hatar min rygg, igår var jag tvungen att sluta dansa i mitten av lektionen för att det högg till och inte släppte. Så imorgon kommer jag väl antagligen inte upp ur sängen. Vi som haft ämnet "estetik och skapande" hade även redovisning idag för ettor och tvåor. Vi visade upp våra egna komponerade låtar som vi gjort till en varsin Gustav Fröding dikt. Det var skoj, jag spelade kontrabas på Martins låt, piano på Isabells och Jons låtar och alla hade verkligen helt olika "sound". Kul. Förstörde Isabells låt genom att ta helt fel slutackord. Giiiih! Sorry ;)
Vilket underbart väder det har varit idag, man behövde inte ha mycket av jackan på sig i alla fall. Så underbart att jag och Isabell var tvungna att köpa oss en glass. Vi satt ute i en timme med Neela och Herman och pratade i solskenet. Sånt gillar jag! Ni skulle bara sitta på vår veranda just nu, med solen som värmer och speglas i sjön. Underbart! Det är nu man längtar extra mycket till sommaren.

Imorgon ska jag på begravning, usch! Ska sjunga "Hjärtats saga" på Eva och Kristinas pappas begravning i Järnskog kyrka.

Håller på att skriva sista biten på rapporten nu. Det går ju ganska bra ändå nu när man väl kommit igång. Ska lämna in den imorgon så att Elisabeth kan kika på den över helgen och komma med förbättringar.

Let the sun shine through

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0