julstämning

Igårkväll var jag i Trefaldighet-Kyrkan i Arvika och kikade på Solbergas esteter som framförde den årliga julkonserten. Det var så himla mysigt att för en gångs skull sitta i kyrkbänken och njuta av kören som klingar ut med alla fina stämmor i kyrkan. Skönt att inte behöva vara med, vilket jag inte har något emot för det är lika mysigt det, men som sagt, det var mysigt att höra det utåt. Det enda jag störde mig på var att lärarna hade lagt sig i och fått för sig att de skulle framföra några låtar. Boou! Varför? Måste de visa upp vad de kan, de är ju lärare, vi vet redan att dom kan. Även om eleverna också fick visa upp sig i solonummer, duetter och små grupper så behöver absolut inte lärarna visa upp vad de kan. Det förstörde en hel del faktiskt. Kvällens höjdpunkt var såklart Tomas och Nalle som sjöng "Oh helga natt" tillsammans med kören. Gissa vem som var snyggast och bäst, inte så värst svårt att lista ut. TOMAS! Jag tror jag blev ännu mer kär i dig efter denna kväll. Du är så vacker älskling :) Mig hjärta dig, föralltid!

Jag sitter på jobbet just nu och gör förmodligen min sista natt här på Höglund. Jag har ingen aning om hur det blir framöver och dom är inte så värst bra på att informera mig heller. Det får bli som det blir nu när världen ser ut som den gör. Snart får jag smyga mig in i kyrkan och ännu en gång lyssna till Solbergakören :) Sen är det helg och julen närmar sig med stora steg! Myyyys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0