Saknad

I söndags fick jag massa kort hem som var framkallade från min engångskamera. Kort från bl.a. Tomas fest, där jag och Bell hade så jävla kul, kort från när jag och Anna var på Cypern. Även kort ifrån klassens maskerad hos Elvira. Det var när jag såg dom sistnämnda korten som jag kände att jag verkligen sakna och kommer sakna min klass. Vi kommer aldrig mer vara EsMu, tillsammans! Aldrig mer de flummiga NuKo lektionerna, aldrig mer killarnas kôppen i Pentryt, aldrig mer estetshow. Jag vill verkligen inte sluta gymnasiet, för shit vilken galen och rolig tid det var. Jag vill inte börja jobba och få anställningsnummer och skit. Jag vill inte börja d.s.k. "livet". Allt har gått så snabbt de senaste tre åren, så man inte har tänkt på framtiden särskilt mycket. Jag saknar bara min klass så himla mycket, och alla flummiga dagar.

PRIK: "See how they run", Lisas: "Hon är född en kvart för sent"
GeMu: "Många papper blir det"
Estetshow: "Svordomsvisan" glömmer man inte direkt, alla reptimmar, alla konserter!
Kör: Den jävla "Geografiska fugan", alla jullåtar, alla kördagar som ändå var ganska roliga
KuHi & NuKo: Dom värsta timmarna någonsin som alla somnade till
Gympalektionerna: Som alltid togs på liv och död, iaf av Herman och Martin
Promenaderna mellan Musikskolan, Solberga och Matsalen. Isabells och Karins vurpa på vintern ;)
Ensamble
: All jävla jazzmusik, men även 2000-talets musik
Ljudteknik: "Flottakärlek, yeahyeahyeah". Ingen som vågade sitta vid mixerbordet
Estetik & Skapande: "Bulle, Muffin". Flum
Allas skitabra studentkonserter, vill se allas igen. Det var så kul att vara med på några av dem också. Kommer sakna studentfesterna. Kollade på alla bilder från dessa fester nyss, det var så himla kul varje gång!

Jag vill så gärna börja ettan på gymnasiet igen, nu tycker alla som läser säkert att jag är dum i huvudet. Men fatta vilken galen tid. Det där pirret när man nästan inte känner någon och undrar vilka nya klasskamrater man ska få. Lära känna nya människor. Jag älskar den där känslan! Jag är så avundsjuk på dig Sanna! Du ska veta att du valt rätt. Du kommer få en helt underbar tid på gymnasiet, trotts att det är en hel del läsning också. Men det får du nu variera med musik :D

"Helvetes jävla skiiiiiiiit" ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0