Fake it

Det är fortfarande minusgrader ute, tummen upp för det! Fast, det känns som att solen aldrig är uppe när man jobbar, man får ju aldrig se den. Det är mörkt när man åker till jobbet och mörkt när man åker hem. Är avundsjuk på de som har dagarna till att inte jobba. De som har dagar att umgås med kompisar och göra roliga saker istället! Fan! 
Det känns som att jag har nått ivägen hela tiden. Jag hinner inte varva ner eller sova ut. Helgerna är också oftast fullbokade. Jag skulle vilja åka bort för en vecka eller två, jag saknar Santorini! Fast iofs skulle jag inte vilja vara utan jobb heller. Jag kommer ihåg hur jävla tråkigt jag tyckte det var att vara arbetslös förra våren. Så nej tack, inte igen! Gick runt och gjorde ingenting om dagarna. Det ENDA jag saknar är sovmornarna! Och LÖN är ju det bland det bästa som finns, fatta vad glad man kan bli av pengar.

Jag drömde "mardröm" inatt, eller en jävligt jobbig dröm. Sudda, sudda, sudda bort!


Fake it till you make it - det funkar ibland :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0