tankar..

Nu sitter jag här och hostar och har lite feber igen. Boou! Jag som fick jobba hela veckan, men imorgon ska jag fan upp! Jag behöver lite påfyllning på kontot. Igårkväll vräkte snön ner, ännu en gång. När fan ska den riktiga våren komma? Jag hatar att den ska lura mig hela tiden. Solen skiner i alla fall nu, till och från. Mitt stora problem idag är vilken film jag ska se på. Svårt! Funderar även på att ringa Iréne-Salongen och beställa klipptid till att fixa min lugg som växt ut alldeles för långt. Just nu kikar jag bilddagboken, från 2008-nutid lite snabbt. Får se om jag orkar med alla bilder, jag är i alla fall på Mars nu. Ikväll blir det nog att skippa fotbollsträningen. Jag som vill vara med, vi ska ju gå ut på Mesevi (grusplanen). Jag kanske åker dit och tittar. Vi får se!

Fan vad jag hatar tanken att jag måste bli någonting i livet. Jag känner mig så stressad av att veta vad jag vill bli. Iofs så behöver jag inte läsa mig till nått och jag behöver inte alls ha bråttom, men jag vill ha ett jobb som jag trivs med i framtiden och som ska hålla ända till pension. Hehe! Det kan ju vara bra att börja fundera lite. På senaste tiden har jag varit inne i barnorna på att jobba med djur, fast jag vill inte bli veterinär. Vad ska man bli då egentligen? Delfinskötare som drömmen var när jag var liten, haha. Nej! Sen vill jag även resa och se världen. Det känns som att det är ett bra alternativ att göra det innan jag börjar läsa mig till någonting. Det var även Mias uppmaningar. Res först - läs sen! I sommar ska jag i alla fall jobba, jag vet inte hur många veckor det blir? Jag har hela juni, juli och augusti om jag vill. Men minst två veckor vill jag ha ledigt, plus några dagar, t.ex när det är studenten och festival. Solveigs förslag på lägenhet i sommar lockar mig också, även om det kanske är onödigt. Det skulle vara så mysigt, och inget krångel med bilar hit och dit. Det kanske blir bilköp också, vem vet? Det är så mycket i tankarna just nu, men ändå ingenting. Vad händer i sommar, var händer till hösten? Det jag verkligen hoppas och vill, är att spendera ännu mera tid med Tomas :)

För mig är sommaren den bästa årstiden, helt klart. Inga tjocka kläder, inte behöver man frysa särskilt ofta, man kan gå barfota, solen värmer och man blir brun, man kan ligga på bryggan och höra vattnet klucka mot stenmuren, och ljudet av båtarna som åker ute på sjön, fotbollsmatcherna drar igång, festival, ösregn, studenten, Olsson Brygga, åskväder, Stadsparken, äta kulglass. Det finns så himla mycket som är bra med sommaren och jag kan inte komma på något negativt, det skulle vara alla äckliga småkryp, men dom kan man väl leva med. När jag tänker på sommaren så tänker jag på mig och Tomas. Det kommer bli så bra och så mysigt. Förra sommaren blev inte alls som jag tänkt mig, det var nog den värsta sommaren jag varit med om och det kan absolut inte bli sämre. Nej, sommaren 2009 kommer bli en sommar att lägga på minnet, det hoppas jag verkligen. Så länge jag har Tomas så vet jag att allt kommer bli bra. Stanna kvar hos mig, snälla! Du är allt jag har och allt jag lever för. Du har frambringat de mest underbara känslor jag någonsin upplevt. Det är som att befinna sig i himlen hela tiden och flyga omkring bland vita, mjuka moln. Jag älskar känslan. Och varje gång du lämnar min hand är jag rädd att det var för sista gången. Jag är så otroligt rädd att något ska hända dig, att något dåligt ska hända mellan oss. Jag hoppas att det aldrig göra det, du är den jag vill vara med Tomas. Jag har aldrig haft det så bra i ett förhållande innan dig, aldrig varit så förälskad i någon innan dig, aldrig kunnat prata så lätt med någon om allt innan dig, aldrig blivit så glad innan som när du kommer in genom dörren och jag vet att jag får sova med dig ännu en natt, aldrig blivit så glad innan som över alla lappar och sms du skriver, aldrig saknat någon så mycket innan dig, aldrig varit så varm om hjärtat och aldrig någonsin varit så rädd att förlora någon som jag är nu. Utan dig finns jag inte! Utan Tomas ingen Nina. Jag vill att du ska veta att sen du kom in i mitt liv har varje dag varit helt fantastisk. Jag älskar att vara i din närhet och jag älskar din omgivning, din underbara familj. När jag är med din familj är det lätt att förstå vart du har fått all din godhet ifrån, jag tycker om dom allihopa, och jag känner mig riktigt välkommen och hemma hos er. Jag längtar tills vi ska åka till Stockholm igen :)

Tomas, du är den mest underbara person jag någonsin mött, det menar jag verkligen av hela mitt hjärta. Så länge det är vi två kan ingenting i världen stoppa oss! Vi kan klara alla motgångar, vi klarar allt tillsammans. Jag börjar gilla tanken på framtiden och du är defenitivt med i den, det lovar jag. Det är därför jag gillar tanken. Tomas, jag älskar dig mer än någonsin just nu. Och det kan bara bli bättre, bättre, bättre, bättre. Du är det vackraste och det mest dyrbara jag har. Jag finns för dig, alltid, dag som natt. Jag lämnar dig aldrig! <3

JAG ÄLSKAR DIG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0