and big girls don't cry ?

November är här, det till och med snöade idag! Det börjar sakta gå mot jul. Jag borde känna glädje och le hela tiden. Jag har längtat efter julen och snön länge nu. All julbelysning som snart plockas fram, sångerna, frosten, snön, kylan, mössan och vantarna. Ändå känner jag mig så deprimerad, nedstämd och dålig. Dålig, dålig, dålig!! Jag har insett vilken jävla dålig flickvän jag är och vill ställa allt till rätta. Min självkänsla är så långt ner den kan vara just nu. Den har grävt ner sig i backen och vill stanna där. Alla mina jävla tankar gör att jag mår dåligt. Jag måste börja tänka bra. Bra, bra, bra, bra! Och tycka att jag duger precis som jag är. Men det är så svårt när jag egentligen tycker att jag inte duger åt någon eller någonting, att alla andra är bättre än mig. Det finns många orsaker kring mitt dåliga mående, och ingen ska få mig att känna såhär, jag ska inte tillåta mig att känna såhär. Endast jag kan få mig själv att må bättre. Jag vill gräva ner mitt ansikte i en GIGANTISK kudde och gråta den genomblöt, i alla fall för en stund, jag vet inte hur mycket jag gråtit de senaste veckorna!? I alla fall, när jag har gjort det vill jag kämpa! Kämpa bort alla jobbiga tankar, kämpa mig uppåt, till något bättre än jag är just nu och försöka sluta bry mig om onödiga saker. Jag vill försöka, det är det enda jag kan göra och det kan fan inte bli sämre än vad det är nu! Jag ska läsa igenom "DU ÄGER" - boken som jag fick av mamma, och jag ska försöka göra så gott jag kan för att bättra min självkänsla! Allt vad det innebär: rädsla, oro, svartsjuka, glädje, ledsamhet, lycka. ALLT! Jag orkar inte känna såhär längre.

Jag har allt jag behöver, allt jag vill ha. Jag är världens bästa och underbaraste pojkvän. Han förtjänar en bättre Nina än vad han har nu. Vi har lägenhet, jag har ett jobb, jag har saker för mig (nästan varenda helg är det någonting), jag har mina underbara vänner! Vi kanske inte ses så ofta men jag vet att ni finns för mig och att jag finns för er, vi vet var vi har varandra! Jag ska bli en bättre människa, jag ska verkligen kämpa för det!

Take care now, byebye then

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0