Nightmare

Har drömt mardrömmar på sistonde! De har handlat om kärleksrelationer, dåliga sådana! Jag var ihop med en man som hotade med att döda mig om jag ville skiljas. Jag försökte fly men han kom på mig, äckel.
Drömde även om Tomas och en annan tjej, hon var sådär jobbigt nära honom hela tiden. Slutade med att jag vaknade av att jag grät!

Igårkväll började mardrömmen innan jag ens somnat. Tänk att ett sms kan gör mig så ledsen, arg, irriterad.. Arg, arg, arg! Vad vill du??? Och varför kan inte jag vara stark och strunta i det totalt. Läsa och sen låta det försvinna från huvudet i ett fingerknäpp. Nej, istället hör jag samtalet från i somras spelas upp om och om igen. Grr! Vem tror du att du är? Jag blir arg, urk! Jag vet inte ens när jag började reagera på det här viset. Jag har aldrig varit sån innan. Kanske har att göra med att min självkänsla är i bott och allt som finns i min omgivning hotar mig!?

Igår bakade jag mina första kanelbullar, Nina-bullar! Det var lite komiskt. Det började bra, sen när degen hade jäst fördigt kom jag på att jag inte hade någon brödkavel, så det fick bli en drickflaska. Gick hyffsat! Sen fanns det ingen pensel att pensla på ägg på bullarna, så jag fick kleta med fingrarna. In i ugnen, kom ut jättefina och det luktade underbart. De var mycket goda, men en aning salta. "MYCKET" salta enligt Tomas, men honom ska vi inte lyssna på i denna situation ^^, Jag är nöjd med mina första bullar.


Leave me alone

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Ha ha! Sådär gjorde jag också när jag skulle baka bullar. Skillnaden var att jag kom på det medan de jäste så jag skyndade mig till Willys för att köpa kavel :)

2010-02-23 @ 15:09:59
URL: http://themathildapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0