Semester

Nu har jag äntligen semester i två veckor! Självklart ska det regna, men vi hoppas på att "efter regn kommer solsken", och det snarast. I helgen har jag varit i Gunnarskog och lekt med alla barnen. Fernando, Astrid och Åke. Har inte träffat Astrid på ett år och sist jag såg henne kunde hon bara säga "Mhh". Nu pratar hon på som bara den och sjunger en massa. Söt! Lekplatsen blev studsmattan, en favorit.
Jag spelade träningsmatch på lördagen mot Arvika. Det skulle jag INTE ha gjort. Slutade i en öm ljumske och värre haltande än innan. Nu tänker jag inte träna nått som gör ont, för jag vill kunna vara med på första seriematchen efter uppehållet. Matchen blev i alla fall 3-3.

Igårkväll tittade jag och Tomas på "Män som hatar kvinnor". Eftersom jag läst boken så kan jag inte tycka något annat än att den är så himla mycket bättre än vad filmen var. Visst var filmen skitbra, men den kändes så kort på något sätt. Kanske skulle jag ha sett filmen innan boken! När det gäller bok som blir film vet jag inte riktigt vilket sätt man ska göra på. Jag har alltid läst boken först. Kanske ska prova att se filmen först nästa gång. Alla Harry Potter filmer är ju ganska mesiga när man jämför med böckerna. Eller?

Jag tror vi har fått nya grannar ovanför oss. Hoppas de inte kommer spela så hög musik varje dag. Här får ni lite foton från helgen! Enjoy


Vi var hundvakt åt Izor och Simba tis-fre


Tomas hoppar i plurret


Vacker kväll


Astrid försöker kramas men det gillar inte Nando


Jag och Anna innan Hoffmaestro på bryggan


My, jag och Bell på Bryggan


Målarfärg är kul


Pianospel


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Ha ha! Sista bilden är ju underbar, särskilt Adams min!

2010-07-26 @ 21:42:38
URL: http://themathildapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0