AND I LOVE ANIMAL

Idag är jag själv på jobbet. Jobbarkompisen och hans tjej ska upp till Borlänge och kolla på hundvalp, en Rhodesian Ridgeback! Hoppas dom får med valpen med en gång, så kan jag åka och hälsa på dom redan imorgon. Hihi! När jag tänker på hundar tänker jag direkt på Izor hemma på Bjökenäs. Han fyller fan tio år i år, han börjar bli gammal, det märks. Han är stel och haltar alltid på någon av de fyra tassarna. Men ändå är han väldigt lekfull, han vill ofta busa och spela fotboll. Söt! Jag kommer ihåg när vi hämtade honom uppe i Hällefors för tio år sedan. En söt, liten, vit hårboll. Eller när han fick matförgiftning och var smal som en tändsticka, han fick endast äta ris och frikadeller, det gillade han, sen blev han som tur var frisk! Jag blir facinerad av att man fäster sig så vid djur och att de kan betyda så mycket i ens liv. Jag tänker på Simba (katten hemma). Jag vet inte ens hur gammal hon är, äldre än Izor och hon kommer antagligen leva längre än Izor också. Jag kommer ihåg när hon var borta i några dagar när jag var liten, och jag störtgrinade i princip hela tiden tills vi hittade henne. Eller när hon blev attackerad av en vildkatt i sommarstugan, den enda utvägen för henne var att kasta sig i vattnet, och hon gjorde det. Jag tyckte så synd om henne!! Varje gång jag kommer hemhem och möts av Izor och hans viftande svans eller hör Simba jama, så blir jag så glad och varm i kroppen <3

Eftersom jag är en sådan djurvän och hälsar på alla hundar som kommer i min väg, så blir jag så jävla förbannad på folk som plågar stackars försvarlösa djur. Och då menar jag inte bara hundar utan alla djur. Djurplågeri borde fan straffas med döden!! Jag förstår verkligen inte vad som rör sig i folks huvuden när de tror att de kan göra vad de vill med djuren, de kan inte ha mycket vettigt där uppe. Djurplågeri är så jävla vidrigt, jag mår illa av hela grejen och av känslokalla människor. Fy fan!
Jag vill kunna göra något, jag vill hjälpa till. Helst av allt skulle jag vilja jobba med djur, och om jag bodde i USA skulle jag bli en "Animal Cop", det är min stora dröm, hur töntigt ni än tycker att det låter!! Jag vill göra något betydelsefullt, och att hjälpa försvarslösa och hjälplösa djur skulle betyda jättemycket för mig, just för att jag älskar djur.


Liten Izor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0