Värmlänningarna

Då var man hemma i Värmland igen efter en tripp till den östra delen av Sverige. Sällskapet Värmlänningarna tog sitt rekvisita och drog iväg till Uppsala på lördagsmorgonen. Det var mest prat och skratt i bussen på vägen dit och inga trötta ögon. Efter en lång bussresa och framme så packade vi upp allt på Värmlands Nation. En mycket trång och smal scen där vi nästan inte fick plats. På något vis lyckades vi genomföra föreställningen, en mycket bra sådan! Efter föreställningen blev vi bjudna på mat och dryck av Värmlands Nation. Efter det splittrades gänget till olika delar av staden för att ta ytterligare ett glas.
På söndag var det mycket god frukost på vandrarhemmet, lite segt att ta sig upp dock. Efter det blev det en guidad tur på Uppsala Slott. Det är häftigt med slott och dess historia, och guiden var duktig och intressant att lyssna på. Sen drog vi bussen mot Västerås. Emot den lilla scen vi uppträde på i Uppsala fick vi nu raka motsatsen då vi uppträde i Västerås Konserthus. YEAH! Det gick in 950 pers i publiken (vi fyllde ca 400 av dem, inte dåligt). Och scenen var gigantiskt så vi kunde spela ut så mycket vi ville. Vi fick även loger med speglar, lampor, hängare till kläderna, strykjärn mm. Och sen var det tv-skärmar för oss "bakom kulisserna" så vi kunde hänga med och se vad som hände på scnen. Värsta coola!!

Helgen var skitkul, roligt att komma alla närmare så att säga. Vi kom hem ganska sent igårkväll så jag tog en liten sovmorgon idag innan jag åkte och jobbade. Nu väntar jag på mamma som ska plocka upp mig för jag ska med hem till Björkenäs en sväng. Saknar min lilla familj!! <3


Uppvärmning och pepptalk innan föreställning


fr.v. Drängen Per, Mamsell Lotta och Rik-Ola


Jon, jag och Viktor. Utpå, måste tilläggas


Anna


Uppsala Slott



Uppsala domkyrka


Här har ni Västerås konserthus. Jag tror inte vi gjorde den så djup som den är på den här bilden. Glömde såklart kameran i bussen så jag fick inga kort härifrån. Men det var häftigt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0