Come and let us sing

Både fredag och lördag har jag befunnit mig i Karlstad och övat inför en gospelkonsert (som varade denna lördagkväll), tillsammans med olika körer runt om i Värmland, vi var cirka 250 personer i hela kören. Det har varit två helt underbara dagar med mycket gospelsång. GILLA! Även om man blir trött i rösten, trött i benen och trött i huvudet så är det värt det, för konserten blev så himla lyckad och mäktig. Ni skulle varit där, själv skulle jag velat sitta i publiken och lyssnat. Det är när jag är med i såna här projekt som jag liksom kommer ihåg hur mycket jag älskar att sjunga, det är så jäkla kul och det finns nästan ingenting som slår det. Att stå och ta i för full hals, sjunga för glatta livet i olika stämmor och leva sig in i musiken, smälta samman med alla härliga klanger. I love it. Det är när jag är med i såna här sammanhang som jag inte förstår varför jag inte fortsätter med musik?! Jag skulle verkligen vilja satsa, men mitt självförtroende är inte så bra på den fronten. Jag menar, det finns ju flera tusen personer som har en bättre röst än vad jag har. Hur skulle jag kunna lyckas?? Just nu känner jag att det räcker med körnivå. Även om jag innerst inne vet att jag skulle vilja snäppet längre. Det blir ju vad man gör det till, men just nu är det Sing Out som gäller. Kanske ska jag testa mig fram till hösten, det känns som att utbudet och möjligheterna är större i Stockholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0