3. Mina föräldrar

Jag kan börja med att säga att mina föräldrar är de bästa!!!

Min kära lilla mamma jobbar som tandsköterska, därmed fick jag alltid frukt i mina påskbrev i flera år. Jag ser min mamma som en väldigt omtänksam, social, snäll, trevlig, glad, hjälpsam och godhjärtat människa. Hon frågar alltid hur man mår och jag vet att hon alltid finns där för mig, no matter what! När hon nyser får man hjärtattack, för hennes nysningar kommer utan förvarning och är väldigt högljudda. Hon är en filmsnyftare precis som jag, och även om hon hoppar in i en film och bara ser de sista tio minuterna så gråter hon om det är sorgligt. Hennes skratt är något utöver det vanliga. Det är som ett gapskratt i en väldigt hög och stark tonart som är medryckande! Min mamma hör lite dåligt och det har väl haft sina irriterande men även roliga stunder då hon missuppfattat/misstolkat ord eller meningar. Hon är den som ägnat mest tid åt vovven i huset och går nästan alltid långpromenaderna.

Min pappa jobbar inom plåtindustri och säger att allt går om man bara vill och att man ska tro på sig själv till 100%. Han tycker om att prata och skämta, därmed är han väldigt social. Han är kärleksfull, förstående, rolig, vuxen-barnslig (?), snäll och händig. Han gillar att hitta på egna små uppfinningar och konstverk i trädgården. Om han sitter vid datorn så sitter han nästan alltid på Youtube och kollar America's got talent klipp. Han favoritband heter B52's och jag tror han är den enda i Sverige som vet vilka de är. Pappa är en hejare på att laga mat och baka bröd. Det tror man inte om alla pappor. Min pappa slänger däremot ner allt möjligt i bröddegen och hoppas att det ska smaka, vilket det alltid gör, och då menar jag gudomligt gott!

Det finns så mycket jag skulle kunna säga om mina päron. De har gett mig och min lillasyster den bästa uppfostran man kan få, även om de inte tror det själva. Det har funnits lagomt stränga regler i vår uppväxt! Och jag ber om ursäkt för alla gånger då jag tjatat hål i huvudet på er när jag inte fått som jag velat, och vissa gånger har jag fått som jag velat. Hihi. Ni har alltid ställt upp för mig och pushat mig i jobbiga situationer. TACK älskade mamma och pappa för att ni finns. Ni betyder så mycket!!!


Kommentarer
Postat av: My

jag vet, aj aj aj, men du är desto bättre, ;)

Jag har inte internet i Norge just nu, så har inte gått att uppdatera :( Wää - Men ska fixa det så fort som möjligt ^^ :D Och då ska jag uppdatera ;)

2011-01-28 @ 21:26:39
URL: http://mkrf.blogg.se/
Postat av: Helena

Så fint du skriver :)

2011-02-15 @ 18:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0