"Fotboll är livet"

Det känns i benen idag att jag spelade fotboll igår, och att jag inte gjort det på ca två veckor. Det var cup i gräshallen, vi vann två matcher och förlorade två. Det gick hyffsat bra, jag märker att jag tappat lite. Många felpassningar, dålig kondition, hade lite dålig koll på det mesta. Och jag fick spela BACK varje match. Det är inte direkt det roligaste jag vet när jag egentligen spelar forward. Men jag är inte personen som klagar och gnäller när jag får en position som jag egentligen inte vill vara på. Jag gör mitt bästa där och kämpar för mitt lag. Om tränaren tycker att jag passar på den positionen så litar jag på honom att han tycker jag gör ett bra jobb där.

Det jag inser mer och mer varje gång jag spelar fotboll är att jag tycker det är så jäkla kul. Jag älskar det, jag älskar att jaga den där bollen och sparka på den, passa, nicka, skjuta, kämpa för att få in den i motståndarens mål. Kämpa tillsammans med laget och göra allt för att vinna. Det är en helt underbar sport och jag verkligen älskar den!! Och jag har kommit till ett störtskönt lag som jag stortrivs i, jag gillar hela högen, tränaren också. Jag längtar till sommaren då serien drar igång. Men innan dess ska vi träna och bli bättre, som individer och som lag.


Kommentarer
Postat av: Suss

Blir kul att mötas i fotbollen ja :D fast jag saknar att spela med dej :( istället för mot dej:D

2011-01-19 @ 19:36:40
Postat av: Evelinn

Ni spelade mot min Sara va? Tror hon har bytt lag från kil till hertzhöga nu. Var dom med?

2011-01-21 @ 17:37:36
URL: http://evelinniusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0