Dag 11 - Mina syskon

Jag har bara ett syskon och det är min lillasyster Sanna = världens bästa lillasyster.

Det skiljer tre år mellan mig och Sanna. Hon följde i storasysters spår och går nu sista året på musikestet, snart student. Om ni frågar mig så var Sanna världens sötaste unge när hon var liten, en riktig sockertopp (är även världens sötaste nu också). Vi har aldrig haft några större syskonbråk under vår uppväxt, mamma har sagt att jag tyckte om min lillasyster väldigt mycket när hon kom till världen, jag tog hand om och var snäll mot henne.
Det har varit lite orättvis fördelning mellan mig och Sanna. Hon har fått allt det dåliga, och med det menar jag; hon har en syndrom i vaderna som gör att hon knappt kan gå utan att få kramper, hon har problem med magen och kan inte äta någonting utan att få ont, hon ska operara sig i munnen och göra implantat, hon ska operera bort halsmandlarna nu i april för att de är svullna dygnet runt och hon kan inte sova om nätterna. Det enda "felet" jag fått är dålig rygg. Rättvist? Nej.

Sanna är en väldigt varmhjärtad människa, hon vill att alla ska må bra och är omtänksam mot alla, ställer alltid upp och finns för en vilken tid på dygnet som helst. Hon är väldigt glad, sprallig, lite smågalen, hon får folk att skratta, hon pratar en hel del och ibland går det inte att få stopp på henne, munnen går i ett.

Sanna var riktigt begåvad inom friidrott, sprint och längdhopp. Hon sprang på Ullevi när hon var 12-13 år i Världsungdomsspelen och blev då Sverigetrea på 80meter. Hon vann även flera tävlingar runt om i värmland, och stolt storasyster är jag. Sanna har en awesome sångröst, hon gillar att baka kladdkaka och scones, hennes rum är oftast  som ett bombnedslag av kläder, hon kan nästan alla repliker i alla filmer hon sett, hon är ett stort fan av Solsidan, hon kunde inte säga R när hon var liten men när hon väl lärde sig det så var det mycket R i alla ord som innehöll den bokstaven. Hon är beroende av fotbad och hon är en shopaholic även om hon "inte har pengar".

Sanna är min älskade, bästa lillasyster och kommer alltid att vara. Tyvärr ses vi inte så ofta nu när jag inte bor hemma längre och vi kommer väl inte direkt ses mer när jag flyttar till Stockholm. Men du MÅSTE komma och hälsa på mig ofta så vi kan shoppa loss ihop och hitta på massa roligt tillsammans i storstaden. Jag saknar dig! Puss lillasyster, jag älskar dig ♥




Kommentarer
Postat av: Sanna

Söta, rara underbara du! Klart jag kommer till Sthlm ofta :) ihii! älskar dig!

2011-03-22 @ 09:52:51
Postat av: Viccan

Vad söt du är!!!

Du har nog världens bästa syster =)

Men å andra sidan är hon ju lika lyckligt lottad som du och har också världens bästa syster.=)

Ni kan va glada att ni har varandra... och det är fint att man berättar för folk att man uppskattar dem medans man kan. <3 Det tycker jag är bra!

KRAM KRAM

2011-03-23 @ 20:09:57
Postat av: Britta

Va fint skrivet Nina! Ni är så vackra ni två, både utseendemässigt och i hjärtat! Kram på er :-)

2011-03-23 @ 20:27:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0