Dag 7 - Min bästa vän

Jag har ingen bästa vän, jag är lyckligt lottad som faktiskt har två bästa vänner! Två bästa vänner som följt mig sedan jag var liten och fram till idag, och förhoppningsvis ännu längre i livet. Jag tänker berätta om var och en av dem i detta inlägg, för det är de värda.

 

Vi kan börja med Anna, henne lärde jag känna först. Vi båda bodde i Koppom när vi var små (jag vet, Koppom, vilket ställe att växa upp i). Anna bodde till och med i en "förort" till Koppom som någon kallade det, Vadjungsed, långt ute i skogen. Vi gick på dagis tillsammans och fram till andra terminen i ettan, sen flyttade jag till Åmotfors. I högstadiet hittade vi tillbaka till varandra då vi blev placerade i samma klass. Högstadiet var en rolig tid som flöt förbi ganska snabbt och vi var en helcrazy och underbar klass.
Anna är en mycket snäll, omtänksam, social, trevlig, rolig, lugn men ändå lite galen människa som har många drömmar. Hon är skitbra på att tecka och måla. (eftersom jag inte är bildare så vet jag inte riktigt skillnaden, don't kill me). Hon är en liten modebrutta och klär sig alltid snyggt, förutom myskvällar då vi alla vet att det är mjukisbyxor som gäller, men det är ju snyggt det också. Anna är väldigt bra att ha om man behöver tips med outfiten så att säga. När PartyAnna kommer fram är det mycket skratt, sång och dans som gäller, hon älskar att shakea loss på dansgolvet och hon diggar som bara Anna kan. Hennes humor är lika med "Cougar Town" och Courteney Cox. Hon hatar datorer, och om hon fick välja tror jag att hon skulle utplåna allt som har med baciller och bakterier att göra. Hon har "fiskbullar" som smörgåspålägg, hon byter ofta hårfärg i mörka nyanser, gillar att dricka te i STORA koppar, hon lagar jättegod mat, är väldigt allmänbildad och hon har varit med i "Vem vet mest".


   

Isabell, min sångfågel och humorkompis. Isabell lärde jag känna när jag flyttade till Åmotfors. Hennes första intryck av mig var tydligen att hon tyckte att jag var "ful och hade en ful rosa ryggsäck med hästar på". (att man ens tänker så när man går i lågstadiet, boou you). Trotts detta påhopp så blev vi kompisar och började i barnkör tillsammans och efter det så har vänskapen bara växt sig starkare och starkare genom åren. Vi har följt varandra ända sen andra terminen i ettan på lågstadiet, och lyckats hamna i samma klass tills vi gick ut gymnasiet. Coolt va! Isabell är en väldigt glad, sprallig, trevlig, snäll, social, tv-tittande och godisätande människa. Hon har precis samma humor som jag och om vi ska kortfatta det med två ord så blir det Jim Carrey. Vi drar alltid skämt när vi är tillsammans, mer eller mindre. Isabell är lite utav en shopaholic, var i alla fall förr i tiden, även om hon kanske inte vill erkänna det. "Jag har inga pengar kvar", hon har alltid någonting kvar som räcker till en tröja eller t-shirt, eller en klänning som hon aldrig kommer att använda. Isabell är tjejen som blir kär i de snygga filmkillarna, som alltid måste ha hudkräm, som inte har hål i öronen (eller någon annanstans), som dansar helt awesome till "Single Ladies", som har de ljusgrönaste ögonen jag någonsin skådat, som är bra på att städa och hålla rent, som inte kan dricka vatten utan att vänta i tio sekunder innan hon kan svälja, som älskar att sjunga precis som jag (och gör det grymt bra) och hon tycker inte om te eller något annat drickbart som det "smakar för lite av".


Detta är mina två underbara och bästa kompisar. Jag kan prata med dem om allt mellan himmel och jord och jag litar på dem till 110%. Jag vet vart jag har dem och att de finns där för mig och jag vill att ni ska veta att jag finns för er också. Vilken tid på dygnet som helst. Vi har aldrig haft några gräl eller catfights utan vi har alltid varit trogna vänner. Vi behöver heller inte höras av flera gånger i veckan för att bekräfta att vi lever och ingen blir sur om vi inte hörs av, vi klarar det galant och vi ses och hörs så ofta vi hinner. Jag gillar våra tjejkvällar starkt. Jag kommer sakna er något enormt när jag drar till den östra sidan av Sverige, men ni får lova att komma och hälsa på mig i storstaden. Puss på er mina vänner, jag älskar er! ♥


Kommentarer
Postat av: Isabell

Ååhh, jag blev jamt tårögd Nina :,)

Bästaste vän!

2011-03-02 @ 20:03:52
Postat av: anna

VI ÄLSKAR DEJ Å NINA!!!

2011-03-02 @ 20:15:31
Postat av: My

Jag räkar dig som en av minna närmaste vänner. <3

Jag vet inte om jag har någon bästa vän längre...

2011-03-02 @ 21:55:18
URL: http://mkrf.blogg.se/
Postat av: My

Vad gullig du är. ^^

Vad bra för då bär vi samma känsla. :)

Hoppas vi ses snart. Jag ska se till de om inte annat :)



<3

2011-03-02 @ 22:09:35
URL: http://mkrf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0