Dag 14 - Mitt hem

I hela mitt liv har jag hunnit med att flytta ett antal gånger, jag räknade och fick ihop det till sju gånger, hittills (hela fyra gånger i början av mina sju år). Och nej, min familj är inte zigenare, vi har bara flyttat mycket. Jag har hunnit med att utforska de fantastiska orterna Koppom och Åmotfors under min barndom. INGET jag skryter om direkt, snarare skäms lite och säger det inte högt. Men jag har alltid känt mig hemma i husen vi bott i och jag grinade mer när vi skulle sälja vår gamla Volvo än när vi skulle flytta till Åmotfors. (haha). Genom att ha flyttat mycket har jag under åren fått många kompisar ifrån alla håll och kanter. Te.x mina två bästa kompisar; Anna från Koppom (lite utanför Koppom dock) och Isabell från Åmotfors. Ta-da!

Men Mitt Hem kommer föralltid att vara på Björkenäs i Fiskevik. När jag skulle börja gymnasiet fick mamma och pappa äntligen bygglov och bestämde sig för att bygga huset.
Innan huset fanns stod där en sommarstuga som vi spenderade varje sommarlov vid. Jag kommer ihåg att jag älskade att åka till sommarstugan och leka, bada och fiska. Sommarstugan hade en speciell lukt som jag fortfarande kan komma ihåg och genom att tänka tillbaka så finner jag många minnen vid denna lilla stuga och jag gråt när vi skulle riva det, även om jag ville bygga det nya huset.  Det var mycket känslor!

Men mamma och pappa byggde alltså ett året-runt-hus, vilket jag är väldigt glad för idag. Vårt hus på Björkenäs är det enda stället jag kan skryta riktigt mycket om och som jag inte bryr mig ett skit om ifall folk tycker att jag skryter. I don't care! Jag verkligen ÄLSKAR det!!

Verandan som ligger två meter ifrån vattnet, den stora bryggan där vi ligger och solar på sommaren (och som även måsarna bajsar ner), vår lilla fiskebåt, bastun som vi använder allt för sällan, solnedgången på andra sidan sjön när den ligger spegelblank, lekstugan, den lilla boden, skridskor -och skidturerna som grannar och annat folk tar på vintern, stenplattorna, blommorna, träden, grannarna, grusvägen ner till Björkenäs. ALLT är så himla bra med Björkenäs och jag älskar varje sekund jag är där.

Mamma och pappa, LOVA att inte sälja huset utan låt det gå i arv till de snälla barnen ni har ;) puss


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Väntar fortfarande på Stockholmsbilder =)

2011-05-30 @ 14:33:21
URL: http://themathildapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0