Att vara mamma

Helgen har gått jättebra, barnen har varit snälla och lättvindiga.
Men jag känner ändå att det här med att skaffa barn kan vänta ett tag. Inte en lugn stund, man måste passa och vara med hela tiden, gör inte si - gör inte så, klockslag, "försiktigt", äta, sova, byta blöja, mellis, leka, "inge mer tv nu".. Det är väldigt intensivt, det tar på krafterna att vara mamma. Haha! Efter första natten, som jag typ inte sov någonting under, så var jag helt förstörd under dagen. Mådde illa pga för lite sömn. Men det tog jag igen när Elia skulle "sova på maten".

Men som sagt, det här med att bli mamma, det kan vänta. Jag vet att jag vill göra så mycket innan jag sätter mig i sitsen att bli förälder, för det blir ju verkligen hela ens liv när man skaffar familj. Visst, den dagen man bestämmer sig för att skaffa familj kommer jag vara lycklig, och då är jag beredd på tidiga mornar och lite sömn och intensiva dagar. Nej, det kan vänta. Det finns ju så mycket att se och göra här i världen innan man tar det stora steget och bildar familj.


Helgen får 5 av 5 smultron!


Kommentarer
Postat av: Sanna

dom är såå himla söta de där två trollen! :)

2011-11-22 @ 18:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0