Nina i storstaden

Jag och Tomas anlände till den stora staden Stockholm 22.10 i torsdags. Tågresan var helt okej. Läste VeckoRevyn, åt godis, lyssnade på musik och löste korsord. Det var mysigt. Första gången på en tunnelbana, haha! Jag tänkte endast på filmen "Creep", läskigt, men det var skoj. Sen hittade vi inte riktigt till bussarna, men så småningom kom vi med en som gick hem till Britta, Marcos och Fernando. Fernando, världens sötaste unge med mörkbruna ögon kom och väckte oss tidigt på fredagsmorgonen. Han kommer absolut bli en flickfavorit när han blir större. Och man kan ju inte undå att höra vilket namn som är populärast här i alla fall, Nina ;) Igår, fredag, var jag, Tomas, Britta och Fernando "på stan". Vad man nu ska kalla "på stan" här i Stockholm. Jag tycker att allt är "på stan". Käkade lasagne på en gayrestaurang. Det tyckte Tomas var kul. Sen strosade vi runt i affärer, fikade på samma café som Pernilla Wahlgren, yeay! Jag fick med mig fyra klädåpsar hem. Känns lite tungt med tanke på att det är två dagar kvar. Men man får passa på, inte ofta man åker till Stockholm :) På kvällen åkte jag och Tomas och hälsade på hans andra syster, Lovisa, och hennes blivande man Niklas. Vi åt tacos och såg på film, en konstig sådan. De skjutsade hem oss till Britta med de äckliga bitarna kvar i Aladdin-asken. Haha! Väl här så tittade jag och Tomas på "I am Legend". Wiiie, den var bra! Sen somnade vi nästan med bums.
Imorse väckte Fernando oss vid halv nio och ville att vi skulle läsa Majas Alfabet. Pust! Här får man inte sova inte. Senare idag ska jag och Tomas "in till stan"och träffa hans bror Simon. Strosa mer på stan, kanske jag får med mig mera påsar, antar det i alla fall. Det är kul att vara här, skönt att komma bort ifrån lilla Arvika. Och jag börjar nästan ändra min åsikt om att Stockholm är grått och trist. Med Tomas så blir alla dagar jättefina :) hihi.

How am I suppose to breath with no air

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0