Herr Kantarell

Jag skulle ju tvätta mattor i måndags, åker hemhem och märker att jag glömt någonting, just det, mattorna! Så det fick bli en skogstur med mamma och syster istället. Vi skulle plocka blåbär, men det verkar som att alla bärplockare varit ute i god tid innan oss. Det finns inga blåbär någonstans, vi plockade endast två dl. Däremot hittade vi massor utav kantareller istället. Wihej. (Jag tvättade mattorna igår istället).

Igår blev hela familjen bjuden till Koppom och familjen Öjstrand. Gården där jag och lillasyster lekte med Emma och Johanna varje dag när vi var små, där vi började tycka om hästar, där vi red i princip varje dag, där vi fångade gräshoppor, nyckelpigor och grodyngel och hade ett litet zoo i lekstugan, där vi byggde kojor, och lekte i den stora grushögen. Jag har många minnen därifrån, jag saknar att vara där. Vi blev bjudna på tacos och till efterrätt fick vi kladdkaka och te/kaffe. För tillfället har de 12 hästar och fem hundar. Lukten av hästar är bland det bästa som finns (och då menar jag inte skitlukten). Det är synd att man ses så sällan. Iofs bor Johanna i Stockholm och jag här. Men ändå, senast vi sågs var på hennes student för två år sedan. Och vi lekte varje dag när vi var små! Ska försöka ta en fika när jag är i storstaden på vår semestervecka! Det var en mycket trevlig kväll igår :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0