Vänskap

Idag kom jag att tänkta på en speciell person. En person som en gång var en bästa vän, och som idag i princip inte finns i mitt liv längre. En vän som jag kunde säga allt till och jag visste att hon skulle hålla det hemligt, en vän som jag kunde prata om allt med, en vän som jag kunde ringa till mitt i natten och bara prata strunt med, en vän jag druckit många tekoppar ihop med, haft jätteroligt med och skrattat magen till kramper. En vän som jag tillsammans festat, sjungit, festivalat, dansat och flummat med. Vi gjorde nästan allting tillsammans och hjälpte varandra i jobbiga och svåra situationer. En bästa vän!

Det är konstigt att sådan vänskap plötsligt bara tar slut som i ett fingerknäpp, för idag är det som att vi inte ens känner varandra. Vi ses aldrig, vi ringer eller sms aldrig, vi kan knappt prata med varann dom enstaka gånger vi ses (och då ibland på samma fest), allt är stelt och obekvämt. Är jag annorlunda nu? Eller är hon? Har vi vuxit ifrån varandra eller handlade det bara om att vi "tappade kontakten"? Det är första gången idag som jag har saknat henne. Jag saknar den flummiga personen. Jag vet inte ens om hon vill vara min vän, eller om hon tycker att vi inte har något gemensamt längre? "Det är bara att fråga". Men jag vill inte tränga mig på. Fram tills nu har jag känt att det inte spelar någon roll om hon finns i mitt liv eller inte, jag klarar mig. Men nu när jag tänker efter är det så synd att allt kastats bort. En bästa vän som är ute ur mitt liv.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fint skrivet Nina. Det är synd att det blir så ibland med vänner. Har tappat kontakten med några före detta bästisar jag med, med vilje iofs. Och de jag har nu kommer jag aldrig släppa :)

2010-09-02 @ 22:05:10
Postat av: V

Ibland växer man ifrån varandra, eller så blir det helt plötsligt så att man inte längre har något gemensamt när man går åt olika håll i livet....vilket kan kännas märkligt. Livet förändras och det gör vi med.... =) Lyssna på Melissa Horns låt "Hanna", den är bra...och så kan det också va! Kram till dig från mig!

2010-09-13 @ 17:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0