Herrfotboll

Matchen igår slutade 3-3, den var väl sådär. Inget bra spel ifrån någon av lagen. Tomas gjorde dock ett mål, wiie! Jag förstår mig inte på herrfotboll. Matchen igår bestod mestadels av klagomål på varandra och domaren. Jag skäms nästan när jag sitter bredvid och tittar på när varenda liten touch på någon ska bli en straff eller frispark och alla skriker som galningar för att domaren inte blåste. Man tror att herrfotboll ska va tufft och att alla ska stå upp och kämpa. Men alla ramlar ju i varenda närkamp som inte ens jag skulle ramla av, och så blir de skitförbannade när domaren inte blåser. Och sen att alla ska klaga på domaren när han fattat "fel beslut". Alla blir skitförbannad och skriker. Det är fan ingen idé att tjafsa emot även om man är förbannad. Han kan inte ändra beslutet iaf. Det är ju inte fotboll längre!! Nu för tiden handlar fotboll om att ramla i alla närkamper och skaffa frisparkar. Vilket spel det blir av det, kul, kul!
Jag åkte hem till mor och far efter matchen, mamma hade grillat jättegott kött, gjort klyftpotatis med rotfrukter, tzatziki och sallad. Mums! Sen tittade vi på "Fun with Dick & Jane" som gick på ettan.
I love Jim Carrey!





Kommentarer
Postat av: Tomas

Tycker du ska ta tillbaks hälften av de där! De va domarns fel, han släppte matchen nästan direkt. Dessutom va han en av de sämre vi har haft. Så skylle på honom också!

Kul att du lägger upp bilder på mig när ja spelar! ;)

2010-05-16 @ 17:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0