Störiga saker

Fikan med Anna var guld, även nötkrämsbullen jag åt. Puss på dig min älskade vän <3

Lyssnade på "Christer i P3" på jobbet en dag, mycket bra radioprogram. Temat för den dagen var att "idag är en dag som man får klaga på småsaker". Och då kom jag att undra på vad jag stör mig på för saker i min omgivning! Dessa saker var de jag kom på nu såhär direkt. Sen finns det ju saker som man stör sig mer eller mindre på. Typ att vårt internet loggar in och ut hela tiden vissa dagar.

- att de flesta  bilister inte blinkar när det kör bil. Antingen gör de det i sista sekund eller efter att de har svängt!
- samma med personer som står vid övergångsställen. En del står ca två meter ifrån övergångstället så man blir osäker på om de ska gå över. Så man bromsar in, när de inte närmar sig så gasar man på lite och då börjar de gå.
- att när man ska betala med kort i affärer så är alla betalningsautomater olika. Antingen chip, eller remsa hit och dit, konto/kredit på olika knappar. Varför inte göra EN som är lika överallt?
- att en del affärsbiträden ska va så jäkla otrevliga! Varför? Vad har jag gjort er? (nu ska man inte dra alla över en kamm men ändå).

Vad stör ni er på för småsaker??



Kommentarer
Postat av: Elin

Skönt med klagodagar.

Jag har en klagodag och listan skulle kunna göras lång!

idag är jag mest besviken och depp! oCH ENSAM!

2010-10-14 @ 20:47:55
URL: http://elinomi.blogg.se/
Postat av: Isabell

Något som man verkligen blir irriterad på är folk som bara stannar rakt upp och ner när det är massa folk omkring. Som idag på Palmviken, folk med vagnar bara stannar, så man håller på att gå rakt in i dom eller inte kommer förbi!

Det är något jag stör mig på :P

2010-10-15 @ 22:16:03
Postat av: Nalle

Instämmer med Bello (antar jag att det är). Stör mig på folk som står på vänster sida i rulltrappan. För att inte tala på de som inte kan skriva. Jag mår dåligt, alltså fysiskt dåligt när vissa personer skriver. Du är inte en som jag mår dåligt av Nina :)

2010-10-17 @ 22:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0