"Man ska va glad för det man får, varje månad, varje år"

Nu ska ni få höra!
Jag vet inte hur seriöst jag pratat om Stockholmsflytten här, men det har varit ovisst om allting, men nu har vi äntligen fått lite klarhet i det hela.
Vi har sagt upp lägenheten här i Arvika och vi ska vara ute den 31 augusti. ALLT ska verkligen ut och det ska städas och ha sig, lite läskigt känns det. Det är ju trotts allt vår första lägenhet tillsammans. 

Flytten går till en villa i Stureby där vi ska få hyra ett rum (eller två, inte bestämt än) där vardagsrum, kök och toalett ingår. Det är även garage och trädgård. I huset ska det bli studentrum, så egentligen är det delat vardagsrum och kök men om vi hyr två rum får vi allt för oss själva. Men som sagt, vi har inte bestämt oss än. Möbler fanns det tydligen också så nästa helg ska vi ta oss en tur och se hur området, huset, rummen och möblerna ser ut så vi vet vad vi ska ta med oss i flyttlasset.  
Förhoppningsvis får vi hyra rummet/rummen fram till december då vi förmodligen ska ta över Tomas kusins lägenhet i minst sex månader.
Tomas börjar sin praktik den 5 september så vi försöker dra till Stockholm så fort lägenheten i Arvika är besiktigad och klar. Jag är nästan klar med mitt CV och ska börja kolla och söka jobb, massor, massor. 

Allting blir som att börja om på nytt. Ny stad, nytt boende, nytt jobb, nya människor. Det är lite spännande att börja något nytt, och med dig älskling!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0