Arvikamârten

Arvikamârten är över för i år. Arvikas lilla marknad som alltid är den första helgen i oktober, som känns som att den är inledningen på hösten. Knökat med folk i vår lilla stad och ont om parkeringsplatser. En helg då de flesta kommer hem för att umgås, äta kålsoppa och köpa strumpor, brända mandlar och cocosbollar, och alla barnen som vill åka karusell efter karusell.

Igårkväll umgicks jag med två fina tjejer ifrån gymnasietiden som jag inte träffat på jättelänge. Lisa och Linnea. Det var hur mysigt som helst att bara sitta och snacka igenom allt som hänt sen gymnasiet, även om gamla minnen och om framtida planer. Åkte en snurrig virvelvind så att magen krampade sig av skratt, tog en öl på The Roof och jag åkte hem i en fullproppad bil med grannen. Mycket trevlig helg. GILLA!

Imorgon sätter jag mig på tåget och åker mot storstaden. Att pussa och krama Tomas är prio ETT. Sen ska jag ju söka jobb också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0