Personlig assistent ?

Nu sitter jag här med datorn i knät och bläddrar i Platsbanken och Jobbsafari och dricker tekopp efter tekopp. Börjar bli trött i ögonen, ska ta mig en promenad till Hemköp sen och hämta ut Tomas elgitarr..

I alla fall, det är så himla störande att nästan alla jobb inom t.ex servitris och butiksbiträde kräver "minst 1 års erfarenhet och att kunna hantera kassan". Va fan! Hur svårt kan det vara att lära sig kassan? Det skulle jag lära mig på en dag. Det är så tråkigt för en person som mig, jag vet att jag skulle passa bra för de jobb jag söker men jag skulle inte få chansen eftersom jag inte har någon "tidigare erfarenhet". Grrr!

Så just nu är jag inne på personlig assistens där nästan alltid personlig kemi är det de söker efter och det verkar vara ett intressant och lärorikt jobb. Wish me luck!


Kommentarer
Postat av: Elin

Känner igen din frustration!! Har sökt hur mycket som helst, men.. när man får veta att man inte fått de e de pga bristande erfarenhet. Jag förstår dem, men hur tusan ska man få erfarenhet om man inte ens får chansen någongång??

2011-10-11 @ 18:57:58
URL: http://elinomi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0