I motvind

Jag är nyss hemkommen ifrån Mallbacken. Det här var den tredje matchen på en vecka nu, och det märktes på planen för krafterna fanns inte riktigt där. I första halvlek blev vi nästan utspelade men lyckades bara släppa in ett mål. I andra byter vi lite positioner och kämpar upp oss och spelar mycket bättre och har flera målchanser. Dock räcker det inte alls. Slutresultatet blev en förlust med 3-0. Vi fick inte till avsluten på målchanserna och vi kom inte riktigt igenom backlinjen. Men vi tar nya tag. Vi ska spela division 4 nästa år också!!

Under mina 22 år har jag nu haft min första äckliga, blodsugare till fästing på min kropp. Yack! Kände igårkväll att det kliade på benet och ser till min förvåning att det sprattlar en äcklig fästing på min högra vad som antagligen precis fått ett grepp om min hud. Så det blev att använda fästingborttagaren. Antagligen hade katten fått med den in, och så brukar hon ligga i min säng. Jag bytte sänglakan (såklart) men kunde inte riktigt somna om, det kröp i hela mig. De äckliga små krypen!!!

Nu är jag så hungrig så jag till och med mår illa. Grillen är tänd och på den ligger det kalkonkött som vi ska smaska i oss tillsammans med ungsstek klyftpotatis, rotfrukter och sallad. Ska bli mumma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0