Utbildning?

Det blev en sjukdag till här hemma och det är så tråkigt att dega i soffan hela dagen. Men vad kan man göra?

Hittills har jag haft på datorn och letat/tittat på olika utbildningar. Jag är just nu sjukt trött på att jobba (och inte för att jag inte trivs, för det gör jag verkligen, jag har ett jävligt bra jobb med bra arbetstider och lön). Men jag vill börja läsa till hösten (kanske) så det är lika bra att börja småkika. Det mesta jag söker eller kikar på är om djur; djursjukvårdare, djurskydd, etologi, biologi, djurvård, hästskötare, hippolog, zoolog, hundutbildning m.m. Nämnde jag att jag älskar djur? HAHA! Jag ska vidga min synvinkel en del men till att börja med kikade jag på allt som har med djur att göra, eftersom jag är en animal-lover. Polis är ett yrke jag länge tänkt på. Även massör, vilket iofs inte skulle vara bra för min rygg. Socionom, hmm, skulle inte tro att mina betyg räcker till det. Sjukgymnast, den tanken är nog längst bort av alla. Det finns så mycket som jag har intresse för men som inte riktigt når ända fram till att "JA, DET HÄR SKULLE JAG VERKLIGEN VILJA JOBBA MED". Förutom djur! Jag är besatt av dem, så fort jag ser ett djur (bortsett från alla äckliga småkryp) så utbrister jag direkt "Naaw, va söt" eller "Åh vilken fin vovve" eller nått liknande. Gärna i tillgjord röst som när man pratar till små barn. Hundar måste jag alltid klappa, om jag får för ägaren. Och när vi körde på den där mården, jag dog lite inombords. Så det känns ändå som att djur är ett ämne för mig, jag ska bara hitta den rätta utbildningen.

Men som sagt, jag ska vidga min synvinkel och titta på olika yrkesgrupper. Jag är sugen på att börja plugga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0