Värsta mardrömmen

Måste bara berätta om en liten wierd händelse som skedde en natt när Tomas jobbade och jag sov själv i den stora sängen.

Jag vaknade vid 01-tiden av att hjärtat slog hårdare än det brukar, min vänstra arm kändes konstig, som att den "somnat", likaså min vänstra halva av ansiktet. Jag fick ganska snabbt panik och inbillade mig att jag fått en stroke eller liknande och blev därför väldigt illamående och tänkte direkt att det kunde vara p-pillren som var boven (för det har jag hört att man kan få av p-piller). Skyndade upp till toaletten för att se mig i spegeln om min vänstra ansiktshalva såg annorlunda ut, och fick för mig att när jag log så var vänster mungipa inte liiiika högt upp som den högra (för det har den ju aldrig varit, eller?). Drack massa vatten och gick sen tillbaka till sängen där jag i panik sökte på "stroke symptom" på iPhonen och fick upp en sida där man kunde göra ett Akuttest.
Där satt jag i sängen klockan ett på natten och höll mina armar högt upp i luften i 10 sekunder, samt rabblade "Det är vackert väder idag" flera gånger om innan jag kunde konstatera att jag klarade testet galant och lugnade därefter ner mig. Jag kunde dock inte sova på en timme efter den lilla händelsen.

Nu såhär i efterhand skrattar jag åt det för det måste ha sett för kul ut där jag satt i sängen. Men det var inte lika kul när jag vaknade och hade panik och inbillade mig massa saker som att jag fått en stroke. Mardrömmarnas mardröm kanske!?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0